Om du har problem med något i din lägenhet ber vi att du kontaktar oss via telefon eller mail. Några problem kan du dock enkelt själv avhjälpa, nedan följer några tips:
Trasiga lampor och lysrör
Du byter själv lampor och lysrör i lägenheten. När du byter lysrör så måste du även byta glimtändaren. Om du är osäker på hur man går tillväga kontakta oss.
Trasiga elsäkringar- huvudsäkring
Öppna ditt säkringsskåp och leta upp de säkringar som gått sönder. Ser du ingen trasig så börja med att kontrollera vilken del av lägenheten som elen är borta i och jämför med elsäkrings schemat du normalt har under elmätaren/säkringsskåpet. Tänk på att en spis kan ha flera säkringar. Om du har jordfelsbrytare till lägenheten så kontrollera även den. Byter du propp var noga med att kontrollera mot säkringsschemat att rätt propp sitter i säkringsskåpet.
Stopp i avloppet
Golvbrunnen gör du enkelt rent. Lyft på locket och plocka bort hår m m. Vi rekommenderar att du som hyresgäst gör detta minst 1 ggr/år. Kvarstår stoppet kontakta oss.
Stopp i diskbänk och handfat
Det fastnar mycket gegga i vattenlåset. Detta måste rengöras minst 1 ggr/år. Töm ut vattnet från vasken. Prova därefter med att spola riktigt hett vatten direkt ner i vasken. Blir det inte bättre ta isär vattenlåset och gör rent där.
Stopp i toaletten
Börja med att ta bort vatten eller låt det sjunka undan. Fyll en hink med vatten och häll den från så hög höjd du kan direkt ner i WC-stolen. Släpper det inte, gör då en felanmälan.